workbook 2014-01-15

Under ca en månads tid så har jag haft problem med min dator, möjligen virus relaterat, men det kan även vara problem med hårddisken. Idag gick det tillslut för långt och “bluescreens bromsade mitt arbete totalt. Jag mår inte bra av sådana här problem, de gör mig paranoid och rastlös. Tankar går inte bara till förlorade arbetsdagar utan även onlinebankkontosäkerhet och liknande något som gör att jag har svårt att sova. Hur som haver, imorgon tänker jag ta kontakt med en programmerings lärare för att sedan blåsa ut datorn och börja på nytt. Jag antar att detta kommer att förbruka morgondagens arbetstid och därför så ligger jag plötsligt ganska långt efter schemat. Jag ska dock försöka arbeta så hårt jag kan för att få både sammanfattning och workbook klar i tid.

Under dagen så hade jag forsatt arbeta med 3d reproduktionen av tornet. Men när mitt muskelminne återvände så testade jag även på att skapa några prototyp-koncet-objekt för kandidatarbetet. Ett exempel följer här nedan.

förövrigt 1förövrigt 2

Det ska föreställa ett halvsurrealistiskt logpoly charmigt natt-och-dag landskap.

Förarbetet med vad jag vill arbeta med under kandidatarbetet är något som jag har arbetat en hel del med. Den visuella konceptdelen av det hela åtminsone. Idér har diskuterats med både handledare och Emma Richey som jag hade tänkt jobba i grupp med. Det ska bli ett 3d spel som har en mer personligt utformad grafik snarare än en fotorealistisk grafik, detta som en effekt då av de tidigare blockens undersökningar. Här nedan följer en del 2d målningar och sketcher som är menade att förklara tonen av spelet. Åtminstone det jag har i huvudet just nu, Med all sannolikhet kommer mycket att förändras under mer noggranna samtal när kandidatarbetet väl startat.

Fesk o kosmonaut

Fesk o Kosmonaut, Marcus Lindgren, 2013.

skisser

ett utvalt antal skisser, alla gjorda under block 4.

Leave a Reply

