Arbetsplan block IV

Namn: Marcus Lindgren

e-post: 2marcus@tele2.se

Telefon: 0707335566

Länk till digital workbook: https://marcuslindgrenbth.wordpress.com/

Handledare: Anders Falk

Bakgrund och frågeställning

Föregående veckans konstundervisning väckte mitt intresse för studier av det verkliga.

Denna konstvecka, led av Jonas Åkerlund, visade mig mer av vikten av att studera verkligheten. Konstveckan visade mig även hur mycket jag saknar i just den verklighetsaspekten. Jag vill nu använda detta block till att studera verkligheten för att kunna befästa min grund inom min personliga uttrycksform.

min direkta frågeställning är:

Hur kan kontinuerliga studier av verkligheten påverka min personliga uttrycksform.

Syfte

Syftet med detta block är att genom studier av det verkliga gå tillbaka till ens grundvallar och befästa/laga dessa.

Syftet är även att skapa sig en större förståelse för hur material och ljus beter sig i verkligheten. För att sedan på dessa kunskaper basera utseendet för sina nya originella koncept, vare sig de är verklighetsbaserade eller inte.

Syftet är till viss del att få en personlig förståelse för fördelar och nackdelar med noggranna och minutiösa studier kontra snabba och lösa studier.

Kunskapsmål

Då jag ämnar utföra den mer noggranna studien i 3d så blir ett av kunskapsmålen att kunna skapa en fungerande verklighetsliknande scen med ljussättning i UDK.

Research

Det är mycket möjligt att olika UDK och 3d tutorials kommer att behöva ses över.

Metod

Detta blocks metod kommer bestå av ett strikt regemente av dagliga studier. Var morgon ämnar jag viga 2 timmar till snabba studier av diverse ämnen (anatomi, landskap och foton med intressanta kompositioner) i Photoshop. Resterande arbetsdag kommer att läggas på att skapa en noga rekreation av en verklig scen i 3d.

Leave a Reply

